בית ספר מקיף דרוזי אחוה

בי"ס אחוה ירכא

בית הספר המקיף הדרוזי אחוה

בית הספר המקיף הדרוזי אחוה הינו ממלכתי רגיל לכיתות י"-יב. בית הספר נוסד בשנת 1972 במועצה המקומית ירכא, והוא מונה כ-650 תלמידים, 65 מורים ועובדי הוראה ו-22 כיתות לימוד. ירכא נמצאת במחוז הצפון בישראל והוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1959. ירכא הוזכרה כבר במאה ה-11 והיוותה את אחד הכפרים הגדולים ביותר בגליל המערבי בתקופה העותומאנית. במפקד האוכלוסין בכפר בשנת 1921 נמנו 978 תושבים שעסקו בחקלאות. עם הקמתה של מדינת ישראל פנו תושבי הכפר אל השלטונות על מנת לקיים שיתוף פעולה. בשנות ה-60 חובר הכפר אל רשת החשמל והמים הארצית, והאוכלוסייה צמחה, התפתחה וגדלה בהתמדה. מרבית התושבים זנחו את תחום החקלאות, והחלו להתפרנס מעבודות קבלנות, תעשייה, כוחות הביטחון ושירות במשטרה. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתגוררים כיום בירכא כ-15,500 תושבים עם קצב גידול שנתי של 2%. בירכא יישנם כיום כ-13 בתי ספר, מתוכם שבעה בתי ספר יסודיים ושישה תיכוניים עם מעל ל-4000 תלמידים.

בית ספר המקיף הדרוזי אחוה- החזון הבית ספרי

בית הספר המקיף הדרוזי אחוה שואף להעלות בקרב תלמידיו את רמת המודעות ליכולותיהם האישיות, ולסייע להם להוציא את היכולות הללו אל הפועל. כמו כן שואף בית הספר להקנות לתלמידיו ידע ותהליכי חשיבה, לכוון ולחנך לכבוד וסובלנות כלפי הזולת, ולהשקפות עולם שונות. מקיף אחוה מחנך למצוינות לצד צניעות, וטיפוח העצמאות, היושר האישי, האחריות והערכים האנושיים. מטרותיו של בית הספר הן פיתוח הגירוי האינטלקטואלי והסקרנות המחשבתית, עידוד המקוריות והיצירתיות של כל התלמיד, וטיפוחו על פי כישוריו ונטיותיו. בית הספר אחוה שוקד על פיתוח דרכי מחקר, הוראה ולמידה, ומטפח שיתוף פעולה ודרכי תקשורת בלתי אמצעיות עם ההורים לטובת עתידם של ילדיהם. החזון של בית הספר הוא הענקת כישורי חיים, והעשרתם בפעילות חינוכית, חברתית ותרבותית, תוך הטמעת רגשי שייכות וההזדהות הן לעדה הדרוזית והן למדינת ישראל, שמירה על המסורת והערכים, והתאמתם אל צורכי העת המודרנית.

בית הספר המקיף הדרוזי אחוה- שיפור בהישגיות בעשור האחרון

החל משנות התשעים חל שיפור משמעותי בהישגיהם של תלמידי המגזר הדרוזי כפי שהתבטאו במבחני המיצ"ב, ובשיעור הזכאות לתעודת הבגרות. בניתוח דו"ח נתוני המיצ"ב במגזר דובר הערבית עולה כי בשנים האחרונות הציון הגולמי של תלמידי המגזר הדרוזי במתמטיקה, באנגלית במדע וטכנולוגיה היה הגבוה מבין כל המגזרים דוברי הערבית, כשמגמת ההישגיות היא בעלייה מתמדת. מנתוני הדו"ח הבוחן פערים בין המגדרים עולה כי הישגי הבנות במבחני הבגרות במגזר הדרוזי הוא הגבוה מבין כל המגזרים דוברי הערבית, וכך גם בנוגע לאחוז התלמידים הממשיכים אל עבר הלימודים האקדמיים. הנתונים הללו נכונים גם לגבי בית הספר המקיף הדרוזי אחוה. הנתונים הרשמיים מטעם משרד החינוך מראים כי בשנת 2008 אחוז הזכאים לבגרות עמד 28.4% בלבד, כשבשנת 2009 קפץ אחוז הזכאים לבגרות ל-35.2%, ושבשנת 2010 עמד כבר אחוז התלמידים הזכאים לבגרות בית הספר המקיף הדרוזי אחוה על 50.3%. רמת השיתוף בין הצוותים החינוכיים בבית הספר אחוה מובילה לעבודה פדגוגית איכותית, והתוצאות מתבטאות במבחני הבגרות.

מחפשים בית ספר? לחצו כאן לאיתור בתי ספר

ליצירת קשר ישיר מלאו הטופס

ענה על השאלה: 10+31 = ? 

[thankyou"]

ירכא

הצג מפה גדולה יותר

x