בית ספר בארי – באר שבע

בארי באר שבע

בית ספר בארי באר שבע ע"ש ברל כצנלסון

בית הספר היסודי בארי ע"ש ברל כצנלסון הוקם בבאר שבע בשנות הארבעים, והוכרז בשנת 1950 כבית ספר ממלכתי. בית הספר מונה כ-350 תלמידים ומורכב מ-14 כיתות לימוד, שמתוכן 12 כיתות רגילות ושתי כיתות לחינוך מיוחד. אוכלוסיית התלמידים בבית הספר הינה הטרוגנית, ומתקיימת בו אינטגרציה חברתית. העשייה החינוכית בבארי מתאפיינת ביצירת תשתית לימודית וחברתית, על מנת להוביל למיצוי מוחלט של יכולות התלמידים. משימתו המרכזית של צוות בית הספר היא יצירת אקלים המעודד ומטפח חדוות יצירה ולמידה, תוך זימון התנסויות חשיבה ורכישת הידע כמנוף להכשרת האדם אשר שולט ברגשותיו, בפעולותיו ובמחשבותיו, והוא בעל השקפת עולם הומניסטית. הנחת היסוד של בית הספר בארי הינה שההצלחה מהווה את נחלת הכלל, וכל בעיה או קושי משמשים כמנוף לשינוי, התקדמות והצלחה. צוות בית הספר נמצא בתהליך מתמיד של איתור דרכי יישום חדשות, אשר הולמות את צורכיהם של התלמידים, כאשר הצוות דואג לרכוש ידע, להתפתח ולפתח באופן רציף. בית הספר בארי רואה בתלמידים את אזרחי המחר, ושם את הדגש על קידום ההישגים בהיבט הלימודי, החברתי והאישי של כל תלמיד.

"ילדים בתנועה"- בית ספר בארי באר שבע כבית ספר ניסויי

בשנת 2011 הועלתה הצעה מטעם גף הניסויים והיזמות במשרד החינוך שבית הספר בארי יהווה כבית ספר ניסויי בנושא "ילדים בתנועה". מטרת הניסוי הייתה לבחון כיצד יוביל השילוב שבין החינוך הפורמאלי בבית הספר לבין החינוך הבלתי פורמאלי מטעם תנועת הנוער להטמעת העקרונות והערכים של תנועות הנוער, לאחריות ושיתופיות בקרב תלמידי בית הספר. בהתאם לשאלת הניסוי נבנה מודל של "מורה בתנועה" אשר פועל על פי עקרונות החינוך הבלתי פורמאלי של תנועת הנוער לרבות הסמלה וזהות קבוצתית, יצירה עצמית של תלמידים, אוטונומיה, יצירת דיאלוגים ויחסי גומלין שוויוניים יותר בין מורים לתלמידים, שיתופיות בלמידה בגישה אינטגרטיבית, שימוש בלמידה פעילה, קבוצתית ומשחקית מתוך "ניסוי וטעייה" וכדומה. במקביל הפכה סביבת בית הספר למקום בו מתקיימים שיתופי פעולה בין מורים, הורים, מדריכים ותלמידים, וחללי הכיתות הותאמו לדרכי ההוראה-למידה החדשות ובלתי פורמאליות באמצעות אזורי למידה קבוצתיים, אזורי חשיבה ויצירה, אזורי מפגש בין תלמידים וכדומה. התלמידים מהווים שותפים פעילים בקבלת החלטות הנוגעות לבית הספר, מטפחים מודעות וחשיבה רפלקטיבית, פועלים באופן שיתופי עם אחרים, ושואפים למיצוי יכולותיהם מתוך תחושת מעורבות, כבוד ושוויון.

בית ספר בארי באר שבע- פרויקטים ייחודיים

בנוסף לתוכנית הניסוי "ילדים בתנועה" בשיתוף הפעולה עם "הנוער העובד והלומד", מתקיימים גם מגוון מיזמים ייחודיים נוספים, שאחד מהם הוא "מנהיגות חברתית" בו שותפים התלמידים לפיתוח האקלים הלימודי והחברתי, תוך מיצוי יכולותיהם האישיות, והחתירה למצוינות כגון תפקיד לכל תלמיד, מועצת תלמידים, הפסקות פעילות ועוד. פרויקט נוסף הוא פרויקט חונכות, שבו תלמידי כיתות מהשכבות הגבוהות של בית הספר חונכים תלמידים מהשכבות הנמוכות. חונכות התלמידים מתקיימת הן במהלך הלימודים באמצעות פעילויות משותפות בהתאם לתוכנית הלימודים והן במהלך ההפסקות, להעמקת ההיכרות והקשר שבין התלמידים בשכבות הגיל השונות, קירוב הלבבות והמעורבות חברתית. מיזמים נוספים הם פרויקט פר"ח לחונכות תלמידים על ידי סטודנטים, פרויקט "ידיד לחינוך", שבמהלכו מעשירים מתנדבים את תלמידי בית הספר באופן פרטני, תכנית אמירים מטעם משרד החינוך לפיתוח מצוינות במתמטיקה, מדעים, אנגלית, נגינה, מנהיגות, מחול וספורט, "בריא בבארי" להטמעת הפעילות הגופנית והתזונה הנבונה כדרך חיים, פרויקט "עת הדעת" ללמידה מתוקשבת בכל הכיתות, "מפתח הלב" למעורבות חברתית, לימודי אנגלית החל מכיתה א' ועוד.

נכתב ע"י: פורטל בתי ספר

ליצירת קשר ישיר מלאו הטופס

ענה על השאלה: 10+31 = ? 

[thankyou"]

אסף שמחוני, באר שבע

הצג מפה גדולה יותר

x