בית ספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית

סמל לידה

בית ספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית

בית ספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית (ליד"ה) הוקם בשנת 1935 ביוזמתה של האוניברסיטה העברית בירושלים, והוא מוגדר כאחד מבתי הספר המובילים והיוקרתיים בישראל הן בזכות הישגיו המרשימים, המוניטין והמסורת הארוכה של טיפוח המצוינות, והן בשל בוגריו שמקרבם נמנים חתני פרס נובל, סופרים בעלי שם, חוקרים, משפטנים, אנשי ציבור, רופאים ועוד. תיכון ליד"ה כולל חטיבת ביניים ותיכון, והוא מונה כ-1,050 תלמידים ב-36 כיתות לימוד. מנתוני מבחני מיצ"ב שנערכו מטעם משרד החינוך בין השנים 2009-2011 עולה כי תיכון ליד"ה זכה בציון המרבי 10 ודורג בעשירונים העליונים במקצוע המתמטיקה, וכן במקצועות המדע והטכנולוגיה, אנגלית ועברית. נתוני מדד האקלים ומדדי היעילות והצמיחה הבית ספרית מהווים פועל יוצא של טיפוח המצוינות בקרב התלמידים והמורים, ומבטאים את האווירה בסביבה הלימודית והבית ספרית. שקלול נתוני מיצ"ב מדרג, למעשה, את תיכון ליד"ה כבית הספר הטוב והאיכותי ביותר בירושלים ובין מוסדות החינוך המובילים בישראל.

תיכון ליד"ה- מסלולי הלימוד

תיכון ליד"ה מציע לתלמידיו שלושה מסלולי הלימוד: תוכנית האתגר, המסלול הרגיל והתוכנית החדשה. תוכנית האתגר כוללת שלוש כיתות מואצות, ומיועדת לתלמידים שמשרד החינוך הגדיר אותם כמצטיינים ומחוננים. המסלול הינו הייחודי לבית הספר, ושואף להעניק מענה חינוכי מיטבי לתלמידים בעלי מוטיבציה לימודית ויכולת אקדמית גבוהה. התכנית מקנה כלים ללמידה אוטונומית וכלים לפיתוח ידע מעמיק במגוון רחב של תחומים, סקרנות אינטלקטואלית, חשיבה ביקורתית ושאיפה למצוינות. המסלול הרגיל מעניק מענה אישי לצרכיהם השונים של התלמידים, ומסתייע בדרכי הוראה המטפחות את הבניית מיומנויות הלמידה במטרה לאפשר לתלמידים המתאימים להשתלב במסלול המואץ ובתוכנית האתגר כבר בחטיבת הביניים. התוכנית החדשה מיועדת לתלמידים חדורי רצון להשקיע בלימודים ולהתקדם אך זקוקים לסביבה מטפחת ותיווך של בית הספר על מנת לבטא את יכולותיהם. הלימודים מתבצעים במסגרת של כיתה קטנה, עם תשומת לב אישית, מורים עתירי ניסיון ומסלולי לימוד המותאמים אישית להישגיו ויכולותיו של כל תלמיד ותלמיד ועם שעות תגבור על פי צרכים. המסלול מכין את התלמידים לקראת תעודת בגרות עיונית מלאה.

"פרויקט המחנכים"- למידה מבוססת פרויקטים

"פרויקט המחנכים" הינו יוזמה של התיכון ליד"ה לפיה כל מחנך מנחה את תלמידיו במהלך ביצוע פרויקט פתוח ורחב היקף, כשההנחיה נובעת מחוזקו ונטיות ליבו של המחנך, כשהפרויקטים מתנהלים בהתאם למתכונת ייחודית. היוזמה הינה חלק מתכנית מערכתית לגיבוש מודל חדשני של חינוך ולמידה, ומותאמת למסורת בית הספר ולמודל ההוראה של המאה ה-21. בלמידה זו דרך פרויקטים קיים מרכיב בחירה על ידי התלמידים הן במסגרת בחירת אופי הפרויקט והן בבחירת ההשתבצות לקבוצות. בפרויקט יש מרכיב של טיפוח אינטליגנציות רב תחומיות, ומוענקת לתלמידים ההזדמנות לבולטות ומנהיגות, תוך מתן מענה לשונות התלמידים והקניית כלים לפיתוח חשיבה מסדר גבוה, פיתוח תרבות דיון, טיפוח הלמידה תוך שיתוף, טיפוח המשמעות הערכית והתרומה לקהילה. תהליך הלמידה בדרך זו מאפשרת לתלמיד להפוך למייצר ידע בדרך עצמאית ולהציג את הידע הנרכש באופן מיטבי. בין נושאי המיזם לשנת 2014 ניתן למנות את "המסע לקיבוץ" המעניק לתלמידים אפשרות להיחשף אל תפישות העולם המיוצגות באמצעות הקיבוץ בישראל החל מראשיתו ועד היום, פרויקט "מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?" אשר מפגיש את התלמידים עם המציאות החברתית הקיימת, תוך שימת הדגש על אוכלוסיות השרויות במצוקה ומעודד מעורבות חברתית ופרויקטים נוספים כגון "לא רק חופרים", פרויקט "קסם הקולנוע", פרויקט "פוגשים מאמינים" ועוד.

נכתב ע"י: פורטל בתי ספר

ליצירת קשר ישיר מלאו הטופס

ענה על השאלה: 10+31 = ? 

[thankyou"]


הצג מפה גדולה יותר

x